Dior, Escale a Portofino

Toaletní voda Escale a Portofino (neboli Přístav v Portofino) je vůně z tzv. Cruise Collection. Tuto vůni vytvořil v roce 2008 Francois Demachy. Citrusové tóny byly pro Escale a Portofino jasnou volbou hned od začátku, protože to měl být parfém na léto. I když jsem přistupovala k Escale a Portofino zpočátku s nadhledem (hlavně poté, jak jsem si přečetla aspoň 200 recenzí, jaká je to tuctová vůně), když jsem ji očichala, nemohla jsem si pomoci a doslova jsem se do ní zamilovala.

To, že Dior má pro Portofino slabost je zcela jasné. Abyste pochopili proč, prostudujte si následující video :)



Ale zpět k recenzi :) Pro mě je Escale a Portofino něco jako vůně Středozemního moře a aroma přístavního městečka Portofino zachycená v elegantním flakónu. Představte si pocit, že ste celý den leželi na slunci na některé z italských pláží a potom později večer si opálenou pokožku, která ještě stále vyzařuje teplo ze zachycených slunečních paprsků osprchujete studenou vodou. Vyjdete zabalené v ručníku na balkon, osvěžená a zhluboka se nadechnete. Ucítíte směs jehličnatých stromů, mořského vzduchu, slunce a exotických květin. Přesně tak voní Escale a Portofino.

Dior, Escale a Portofino
Zdroj: myfdb.com

Dior, Escale a Portofino
Zdroj: monkeymanmatts.blogspot.com

Každopádně, i když je klasifikována jako dámská vůně, řekla bych, že je unisex, ale přiklání se k dámským toaletním vodám, právě kvůli sladkému aroma mandlí. Kdybyste zkoušeli Escale a Portofino jen na papírku, tak by se Vám citrusové tóny, které ucítíte hned v prvních vteřinách zdály příliš syntetické. Přiznám se, že mně také. Avšak všechny víme, že vůně je něco úplně jiného na testovacím papírku a něco jiného na pokožce. Na zápěstí se "umelosť" bergamotu vytratila a zůstala jen příjemná svěží vůně. Citrusový tón pomalu ustupuje do pozadí, ale nezmizí úplně. Přenechává prostor pomerančovým květům a sladkým mandlím. V závěru je cítit slabá, ale rozpoznatelná vůně cedru. Co mě mrzí je trochu bídnější výdrž, pouze něco přes 2 hodiny. Mimo jiné intenzita je také slabší, Escale a Portofino bude na Vás cítit jen někdo, kdo k Vám přijde úplně blízko. Když to shrneme, není to něco typické od Diora, protože kdyby mi někdo dal tuto toaletku očichat naslepo, tak bych ji k Diorovi určitě nepriradila. Escale a Portofino chybí sofistikovanost a elegance, to však z ní rozhodně nedělá druhořadou vůni. Právě naopak, Dior se představuje širšímu publiku, jen by tomu mohl přizpůsobit pak i cenu :) Nicméně Escale a Portofino je skvělou volbou na léto, protože Vás ve vteřině dokáže osvěžit a přivést na jiné myšlenky. Myslete na to, když se budete motat po městě v nesnesitelných letních vedrech. 

 
Nejlevněji si můžete Dior Escale a Portofino koupit ZDE. 

Escale a Portofino, Dior složení
Hlava
bergamot, obilí
Srdce
mandle, pomerančový květ, jalovec
Základ
cedr, galbanum, kmín, pižmo